maandag 28 maart 2016

Over... Nooit gedaan... ik denk dat ik het kan



Maar zo eenvoudig gaat het ook nu weer niet, Het verbinden van oud en nieuw, van traditie en innovatie. Want al lijkt het voor sommigen dat onze realiteit ook de waarheid is, nieuw is minder waar. De waarheid is keer op keer ander, is onverwacht, is tijd en mens gebonden.  De realiteit is niet wat het is, en blijft.

Wat we ooit abnormaal vonden is nu heel normaal. Wie gaat er nog zonder mobiele telefoon?  Je kunt het je niet voorstellen. Altijd bij je, je persoonlijke assistent, in het borstzakje van je overhemd, je nachtkastje of aan de oplader.
Maar als wat nu abnormaal is over 5 jaar gewoon is…
Dat is ook eng, ongekend, beangstigend. Want: hoe zal het zijn en worden de komende 10 jaar? Wat verlangen we? Hoe geven we op vraagstukken in ons privé leven en maatschappelijk een antwoord, dat voor enige tijd er toe doet?


Misschien is ons verlangen een gids naar de toekomst, is wanneer we iets van de toekomst neerzetten een gelegenheid om opnieuw naar traditie te n.

Niet alles kan al, maar onze creativiteit en fantasie, daagt ons uit om lef te hebben, vol te houden. Kijken naar wat is, en reizen in dromen om te ontdekken wat zou kunnen. Techniek om oud en nieuw te verbinden. Het gaat om iets nieuws te genereren en niet om gelijk te hebben. Om van consument,  co-schepper te worden, om te verbinden wat traditie is en nog geen woorden heeft. Om dromen uit te wisselen, om elkaar te vertellen van nieuw en anders.
Door de weerstand van oordelen en ongebreidelde fantasie; ja,maar en de wereld slimmer en duurzamer maken; van zo hoort het en talent uitbreiden; Zodat
Waar staan we, waar gaan we en waar willen we heen…

  
Dat groter denken, in als ik het denk kan ik het bouwen, realiseren, in wat zou moeten kunnen maar nog niet is, dat maakt ook mijzelf groter, dat ik buiten grenzen treed, dat ik wellicht in eerste instantie oncomfortabel, mij begeef op alle Hij- en Zijwegen die er te vinden zijn. Of op nieuwe wegen van en met licht,

Om zo iets nieuws en moois te maken, om zoveel lef en durf aan het morgen-licht te doen komen, moeten we elkaar vinden. 

Geen opmerkingen: