maandag 23 november 2015

Over... ' leven voor gevorderden'

Bij alles wat ik lees om van Over... een mooi en inspirerend boek te maken, vond ik deze week het boek van Claudia de Breij: Neem een geit. Natuurlijk had ik haar bij DWDD al gehoord en gezien over haar schrijfsel. Ik vond dat er veel overeenkomst was tussen haar uitgewerkte boek en Over... waar we  mee bezig zijn. Namelijk; niet zo zeer over 'wat' we meemaken maar 'hoe' we daarmee omgaan. De ervaringen van anderen gebruiken, verhalen aan elkaar vertellen, om zo je eigen weg uit te vinden om door het leven te gaan. Immers overal en door veel andere vrouwen zijn al talloze ervaringen opgedaan. Vriendinnen en andere vrouwen zijn ook in hun derde levensfase, of geweest, vragen zich af wat de zin van hun toekomstig bestaan is, worstelen met werk en liefde, met kinderen en zonder ouders zijn. Hebben dagelijkse en fysieke klachten en klachtjes.
Claudia is nu even de 40 gepasseerd, mooi dat Over... al 10 jaar verder is, misschien is zij (Over...) dan precies op tijd klaar als Claudia ook in haar derde levensfase is gekomen. Wellicht koopt zij dan 'Over..." en is net zo gelukkig daar mee als ik nu met haar boek ben!

Geen opmerkingen: